W niedzielę, 21 listopada, radca prawny Miłosz Blicharz, ekspert Ośrodka Analiz Cegielskiego, weźmie udział w konferencji Kulturotwórcza Funkcja Gier, organizowanej przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Badania Gier, Poznańskie Koło PTBG przy Instytucie Lingwistyki Stosowanej UAM oraz Zakład Komunikacji Interkulturowej i Badań Ludologicznych ILS UAM. W dyskusji na konferencji będą poruszane takie tematy, jak: – Gry jako reprezentacja i […]
W niedzielę, 21 listopada, radca prawny Miłosz Blicharz, ekspert Ośrodka Analiz Cegielskiego, weźmie udział w konferencji Kulturotwórcza Funkcja Gier, organizowanej przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Badania Gier, Poznańskie Koło PTBG przy Instytucie Lingwistyki Stosowanej UAM oraz Zakład Komunikacji Interkulturowej i Badań Ludologicznych ILS UAM.
W dyskusji na konferencji będą poruszane takie tematy, jak:
– Gry jako reprezentacja i symulacja historii,
– Prawda, realizm i autentyczność historyczna w grach,
– Historyczne i społeczne traumy jako temat gier,
– Gry jako fabularna fikcja historyczna,
– Gry w szkolnym nauczaniu historii,
– Gry historyczne w edukacji nieformalnej (np. muzealnej),
– Gry jako nośnik dziedzictwa kulturowego,
– Projektowanie i produkcja gier historycznych,
– Polityczny wymiar gier w sporach o historię i dziedzictwo,
– Miejsce gier wśród innych mediów przedstawiających światy historyczne.
Konferencja kierowana jest do twórców gier, dziennikarzy, e-sportowców i graczy, ale także medioznawców, pedagogów, informatyków, ekonomistów, prawników i nie tylko.
Ekspert OAC weźmie udział w bloku Technologie i prawo w grach. Tematem jego wystąpienia będą „Kluczowe elementy umów stosowanych w branży gamedev na przykładzie umowy o portowanie”. Prelekcja będzie miała za zadanie przybliżyć uczestnikom prawne aspekty tworzenia gier, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii umów stosowanych w branży.
Aby zapewnić dostępność, w wystąpieniu weźmie udział tłumacz języka migowego, który na bieżąco przetłumaczy omawiane treści.
Więcej informacji o projekcie znajdą Państwo na stronie: https://gaming.osrodekanaliz.pl, a o konferencji – http://gry.konferencja.org.
__________
Projekt sfinansowano ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu Rozwój sektorów kreatywnych.